۲ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۳۷

با معرفی اعضای هیئت رئیسه؛

كانون سراسری انجمن ‌های صنفی راهنمايان گردشگری كشور تأسیس شد

كانون سراسری انجمن ‌های صنفی راهنمايان گردشگری كشور تأسیس شد

ارومیه - خبرگزاری مهر: كانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمايان گردشگری كشور همزمان با ششمین جشنواره راهنمایان گردشگری ایران به میزبانی ارومیه سه شنبه شب فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، برای اولین بار در ایران كانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمايان گردشگری كشور همزمان با ششمین جشنواره راهنمایان گردشگری ایران با معرفی اعضای هیئت رئیسه تاسیس شد.

هم اکنون 14 انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در سطح کشور فعال بوده که از این تعداد 12 انجمن به عضویت این کانون در آمده و بر اساس رای گیری آرش نور آقایی از تهران، محسن حاجی سید از یزد، علی زندی از کرمان، نعیمه حنفی از اردبیل و امیر سبکی از فارس بعنوان اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند.

همچنین 2 عضو علی البدل از استان های اصفهان و گیلان انتخاب و بازرس کانون ژاله کاظم زاده از استان خوزستان انتخاب و معرفی شدند.

هدف از تاسيس اين كانون، بهبود وضعيت اشتغال و بيمه تورگردانان، ارائه آموزشهای تخصصی و اجرای همایشهای فصلی و سالانه اعلام شد، همزمان سايت رسمی اين كانون نيز رونمایی و اطلاعات پرسنلی تمامی راهنمايان گردشگری اعم از راهنمايان كوهستان، محلی و فرهنگي، بعد از اسم ‌نويسي در اين سايت درج و در معرض ديد متقاضيان اجرای تورهای مختلف قرار می گیرد.

برپایی نمایشگاه نقاشی جاذبه های ایران،مسابقه عکاسی و سفرنامه نویسی به همراه بازدید 700 راهنمای گردشگری داخلی و خارجی از مجموعه تاریخی تم تمان ارومیه از دیگر محورهای دومین روز جشنواره بود.

در نمایشگاه نقاشی این جشنواره خانم اکس دی میدیچی عکاس، نقاش و حکاک استرالیایی با نمایش12 اثر برجسته از آثار و جاذبه های طبیعی ایران و آذربایجان غربی به نمایش گذاشته است.

مدیچی آخرین اثر خود را که شب گذشته از اثر تاریخی سنگ کاظم خان واقع در دریاچه ارومیه به تصویر کشیده شده را نیز در این نمایشگاه به نمایش عمومی گذاشت.

مجموعه تاریخی تم تمان ارومیه میزبان تورگردانان

مجموعه تاریخی تم تمان در روستای تم تمان در 20 کیلومتری ارومیه واقع شده که شامل غار تم تمان، استحکامات نظامی، مقابر دوره اورارتویی و صفویه و آثار قدیمی زیادی بوده و مصالح به کار رفته در آن سنگهای تراشدار و سنگهای رودخانه ای و آجر است.

همچنین دبیرخانه ششمین جشنواره تورگردانان ایران، مسابقه عکاسی و سفرنامه نویسی ویژه شرکت کنندگان در این جشنواره برگزار می کند، بر اساس اعلام دبیرخانه در بخش عکاسی هر شرکت کننده می تواند حداکثر پنج قطعه عکس برای شرکت در مسابقه ارسال کند.

اطلاعات کاربردی شامل بهترین یا زیباترین مسیر، مجتمع های رفاهی مسیر سفر، جاذبه های فرهنگی و طبیعی مسیر و مقصد، زمان مناسب برای مسافرت، نام شهرها، روستاها و مناطق دیدنی بوده که مهلت ارسال تا 10 اسفندماه امسال اعلام شده است.

جشنواره بین المللی تورگردانان ایران با حضور 700 نفر از تورگردانان داخلی و خارجی در ارومیه از 30 بهمن تا 2 اسفندماه سالجاری برگزار می شود.

آشنایی با جاذبه های گردشگری، فرهنگی، معنوی و چشم اندازهای طبیعی آذربایجان غربی، آشنایی تورگردانان و انتقال تجربیات و آموزش ضمن خدمت برای راهنمایان گردشگری از اهداف برگزاری این همایش سه روزه است.

کد خبر 2002159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha